Forsiden
Har du problemer med visning af nyhedsbrevet? Klik her for at se det i din webbrowser.
17.06.15: LEGO Koncernen annoncerede i går en markant investering på én milliard kroner, der dedikeres til forskning, udvikling og implementering af nye, bæredygtige materialer til fremstillingen af LEGO elementer samt emballage.
Læs mere
17.06.15: Efter tre års test og udvikling lanceret DS Smith nu et nyt pakkesystem, der løbende skubber produkterne frem mod forkanten af hylden og eliminerer behovet for en indretning til formålet på hylden. Virksomheden kalder det et gennembrud i kampen om hyldepladserne og slår fast, at frontstillede produkter kan øge salget med op til 20 procent.
16.06.15: – Med sine dokumenterede resultater for bekvemmelighed og differentiering på hylden ser vi et stort potentiale for gavltop-kartonen på det aseptiske marked, lyder det fra Elopaks Director Strategic Marketing, Oliver Betzer. – Det er vigtige elementer i stagnerende markeder, hvor innovation, emballager med merværdi og differentierende koncepter er afgørende.
16.06.15: Det franske selskab Stoeffler ønskede at øge værdien af sit Premium Sauerkraut-sortiment ved at skifte sin klassiske bakke ud med en emballage, der var mere i overensstemmelse med produkternes kvalitet. For at løse dette anmodede virksomheden om en skræddersyet løsning fra Færch Plast, der har specialiseret sig i fødevareemballager.
15.06.15: Justerbare og låsbare dispenserlåg til fransk detailgigant er designet til at gøre det lettere for forbrugerne at hælde diverse væsker fra bilindustrien ud af deres dunke.
17.06.15: Den internationale detailhandelsgigant Tesco Stores afprøver et indendørs system af robotter, der ved hjælp RFID holder styr på indholdet i afdelingerne for modetøj i fem af kædens britiske butikker. Man sporer tøj under sit F&F-mærke for at se, om teknologien kan forbedre effektivitet og synlighed af de tilstedeværende produkter.